Meditatie

In ons dagelijks doen en laten leven we in eerste instantie voornamelijk met de aandacht gericht op de omgeving. Als vanzelf worden we opgeslokt door gedachtes en gevoelens waar we niet bewust van zijn. Door de drukte van alle dag vaak gebukt gaand onder veel stress. Het is vervolgens lastig te ervaren wat in jezelf leeft. Het gaat op de automatisch piloot, zoals we dat weleens noemen. We zijn niet bewust van het innerlijk gevecht dat plaatsvindt. Dit kan vele, soms zelfs ernstige (zowel lichamelijk als psychisch) klachten tot gevolg hebben.

 

Wanneer je door meditatie en/of mindfulness bijvoorbeeld leert de aandacht te verplaatsen zul je ontdekken dat al het fijne wat je zoekt in jezelf aanwezig is. De mind wordt kalmer en komt in zijn natuurlijke staat. Wat vervolgens weer zorgt voor herstel van het lichaam. 

 

Ontdek innerlijke ruimte en stilte

 

Wanneer je de natuurlijke rust in jezelf ontdekt, zul je zowel gaan ontspannen als gemakkelijker inzicht krijgen in wat er gebeurt in je gedachten en gevoel. In datgene wat jou belemmert. Buiten dit is het heerlijk voor body en mind.

 

Tijdens de training zullen wij meditatie en onderdelen van mindfulness beoefenen.  

 

Door beoefening wordt de geest kalmer. Je zult steeds gemakkelijker instaat zijn om in verschillende situaties terug te keren naar deze ontspannen toestand. 

 

Ervaren van de ontspannen toestand die je van nature bent.